'jag har en bok jag ska läsa'

När någon slår huvudet på spiken, dvs i detta fall Gudrun Schyman, då efterapar man gärna:

'...ett råd jag gärna ger till unga tjejer, lägg inte ner all er tid på killar, ... nästa gång någon frågar om du vill hänga säg istället; nej det vill jag inte, jag har en bok jag ska läsa.'

Det är dit jag vill komma, mitt manshateri är icke vad det har varit, tack och lov? el tyvärr? Det jag vet iaf är att jag verkligen borde ta det till mig och skaffa mig lite distans till det hela. Chilla helt enkelt, inte för att jag någonsin klarat det en längre stund, men det är bara att öva.

All den energi jag lagt ner/lägger ner på detta mansfolk resulterar/har resulterat i vadå? Inte ett jävla dugg, el jo, erfarenhet? Lägg ner skiten för jag är trött på det.
Konstigt nog lurar jag mig själv, dessutom riktigt enormt skickligt så att jag inte fattar det förrän nu, jag har i smyg, gått och haft en massa förhoppningar, och när de inte infrias blir jag besviken - man SKA INTE bli besviken när man har kontroll på situationen och är lite lätt Sval. Men nu har jag då lyckats med det iaf. Shame on me för att jag lyckats lura mig själv.

Det får bli skärpning nu.

Kommentarer
Postat av: Per

Hmm... hoppas du inte hellre hade varit hemma och läst en bok igår då...

Skämt åsido, jag förstår vad du menar, inte så lätt att chilla och strunta i sökandet efter någon och bara fokusera på sig själv en stund. Fast det är ju rätt trevligt när man träffar någon som inte blir en lång räcka av besvikelser. Men de är few and far between.

2010-07-28 @ 09:48:34
URL: http://exponerad.leblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0